החלטתם סוף סוף לפתוח עוסק פטור או מורשה? בין אם אתם עצמאים, פרילנסרים או בעלי עסק חשוב שתדעו את זה! על פי דוחות משרד הכלכלה והתעשייה נפתחים כ- 50 אלף בתי עסק כל שנה אך רק כ-20% מהם שורדים.
לידות עסקים בחלוקה לאזורים גיאוגרפיים 2018.
במאמר זה, ריכזנו עבורכם מספר נקודות מדו"ח של משרד הכלכלה והתעשייה מ-2020. אשר יעזרו לכם להכיר במכשולים העומדים בפני עסקים בארץ. בנקודות הבאות ניגע בבעיות נפוצות שלעיתים קרובות מתפספסות אצל עסקים מתקשים.
דבר ראשון שצריך להיות לכם בראש הוא קהל היעד שלכם. עסקים רווחיים יודעים למי הם פונים, איך הם פונים, מה הם מציעים ולרוב גם מה הלקוח צפוי לחפש, הדבר מתבטא בשם המוצר, שם העסק, מיתוג, פרסום וחווית השירות והמכירה. יש לכם מספר קהלים? מצויין! לכן יש לתעדף את הקהלים ולהתחיל עם הקהל הרלוונטי ביותר.
קהל כזה יכול להיות בנוי מחברים, משפחה וקהילה שתשתמש במוצר שלכם כדרך קבע, כך תוכלו להתרכז בעבודה ולהפחית לחץ מיותר מהראש.
על פי משרד הכלכלה כ-20% מהעסקים מתמודדים עם חסם של מימון, עוד כ-20% מתמודדים עם חסם הנובע מחוסר בכוח אדם או ניהול מיומן, ועוד 20% מתקשים עם עלויות הייצור או עבודה.
לכן מומלץ מאוד להתחיל בתכנון של העסק ולהקדים תרופה למכה על ידי ביצוע מחקר שוק מקיף, היכרות עם השוק, בניית תוכנית פיננסית, גידור הוצאות, הרצת פיילוט, תיעדוף של סדרי הפעולות ועוד.. ריכוז המידע וכתיבתו בתוכנית עסקית מהווה תהליך חשוב אשר עוזר במיקוד, הכנה לבעיות צפויות ובהפגת הלחץ, התנהלות זו מוכחת כדרך המלך לתוצאות.
חסמים עיקריים בפני התפתחות העסק לפי תחום פעילות, 2019.
הרשת היום מהווה כוח מרכזי בזירה העסקית. לקוחות רבים פונים לרשתות החברתיות ברגע שהם צריכים את השירותים או המוצר אותו אנו מציעים. כאשר אנו נוכחים ברשת אנו מנגישים את המידע והשירות ללקוח וכך אנו יוצרים שיווק ותשתית למכירות נוספות ללא עלות!! שימו לב כי כל רשת חברתית מיועדת לקהל שונה לכן יש להתאים את התוכן לקהל.
עוד נתון מעניין הוא ש כ-25% מהעסקים מתמודדים עם קושי במציאת לקוחות.
לנתון זה מספר סיבות נראות לעין: לקוחות לא מרוצים, בעייה בשיווק, חוסר ביקוש.
כאשר אנו מדברים על שיווק אנו מדברים על כלי עוצמתי וחשוב בכל עסק.
ניתן להשוות שיווק כדלק במנוע ומאוד רצוי להזרימו רק כאשר הברגים מחוזקים היטב.
כאשר משווקים מוקדם מידי יוצרים נזק תדמיתי מול הלקוחות ולכיס ומנגד כאשר לא משווקים כלל העסק לא זז. לכן מומלץ להתכונן לשיווק נכון ולהיעזר ביועץ בהתאם לצורך.
בכל הנוגע לשיווק באינטרנט עליכם להשתמש בצביעת קהל ונכסי מידע. זאת תוכלו לעשות בעזרת קודים ("פיקסל") של פייסבוק, גוגל וטאבולה. בעזרת ה"פיקסלים" אנו מקשרים את הלקוחות לפלטפורמות השיווק ובכך מייעלים ומדייקים את הפרסום לקהל היעד. קודים אלו מאפשרים לבינה המלאכותית של הרשתות לכוון את הפרסום הממומן שלנו לאנשים אשר מחפשים את השירותים/מוצרים שאותם אנו מפרסמים בזמן אמת.
היבט נוסף שנבחן בסקר התקופתי בשנת 2019 ,הוא שימוש בטכנולוגיות או בשירותים חדשים המסייעים לשיפור הניהול של העסק. לדוגמא תוכנת CRM, עמדת הזמנה אוטומטית, תוכנות סליקה ועוד
בבדיקה של מידת התרומה לעסק נמצא כי 71% מבעלי העסקים סבורים שהפעולה תרמה במידה רבה לעסק. שיעור בעלי העסקים שהעידו על שביעות רצון במידה רבה או רבה מאוד מהשימוש בתוכנה או בטכנולוגיה החדשה עמד במסחר ובשירותים על שיעור דומה 76% ו-75% ,בהתאמה.
בעידן הדיגיטלי של היום נולדו כלים חדשים אשר מייעלים את העבודה שלנו מול הלקוחות ועוזרות לנו להתמודד עם עומס בירוקרטי ( כ-20% מהעסקים מעידים כי עומס בירוקרטי הוא החסם העיקרי שלהם), שימוש בנכסים דיגיטליים ואוטומציות מאפשרים לנו לעשות יותר עם פחות על ידי ריבוי פעולות בלחיצת כפתור במקביל לריכוז המידע הנחוץ לעבודה וצמצום העלויות הנחוצות בניהול העסק.
מידת התרומה של השירות או המוצר הטכנולוגי לעסק, 2019
כחלק מהכלכלה בארץ משקיע הממשלה תקציבים בעסקים ולכן מומלץ להיעזר בתוכניות סיוע ממשלתיות, כמו למשל תוכנית ב 'מעוף לעסקים' אשר מציעות סבסוד לעסק בשיווק וציוד. כך תוכלו לעשות יותר באותו התקציב ולהקל על התפעול של העסק. בלינק הבא תוכלו להתרשם ממאגר התוכנית של מעוף: למאגר תוכניות וכלי סיוע לעסקים קטנים ובינוניים.
היקף התקשרויות ממשלתיות לפי גודל עסק במיליארדי ש"ח ובאחוזים (2017).
כאשר אנו מגדירים זמנים, יעדים ופעולות מראש אנו נוהגים לעשות זאת על סמך תכנון. תכנון נכון מקל עלינו מבחינת העבודה ועוזר לנו להתמודד עם מכשולים וככול שנהיה קפדניים יותר הבעיות יגיעו בהתראה מוקדמת יותר וכך נוכל להכין את עצמנו מראש לטיפול הבעייה. לכן אנו ממליצים על שימוש במערכות CRM לניהול לקוחות לניהול העבודה וייעול הפעולות מול הלקוחות.
השטח הוא המקום בו כל המידע זורם. גם כאשר אנו עושים שיווק באינטרנט הפרסום צריך להיות מחובר לשטח ולכן עלינו לראות ולגעת בבעיות ובאתגרים אשר זורמים לנו בעסק. כאשר אנו בקשר עם הלקוחות וחווים את הלקוחות אנו מתחברים למציאות. ככל שנהיה מחוברים למציאות הדבר מתבטא במוצר\שירות אותו אנו מציעים.
עיקרון המפתח אשר מוביל אותנו הוא הסתגלות.
כבעל עסק לפעמים המילה חינם יכולה להפחיד. אך ממצאי השוק מראים כי במיוחד ישראלים אוהבים מתנות חינם (כדי לקחת צריך לתת). אין המשמעות לעבוד בחינם אלא ליצור מוצרים אותם נציע ללקוחות שלנו בחינם ובתמורה נבקש כי ירשמו אצלו ברשימות תפוצה (אסטרטגיה ידועה בשיווק באינטרנט), כך נוכל להניע את הלקוח להגיע לעסק על מנת לממש את ההטבה ולחזק את האמון בינינו כך אנו מייעלים את תהליך המכירה וזרימת הלקוחות אל העסק.
ניהול עסקי זה אתגר מורכב מאוד. כבעלי העסק אנו מוצאים את עצמנו מחליפים כובעים רבים בתוך העסק ולפעמים הדבר מקשה על המיקוד ולא בהכרח שהזמן שנקיע יהיה שווה את העבודה.
בכל הנוגע לעסק מומלץ שההשקעה שלנו תהיה אפקטיבית ולכן אנו ממליצים להאציל סמכויות לבעלי מקצוע כמו לדוגמא יועץ מס, יועץ עסקי ויועץ שיווק. כך תבטיחו לעצמך שקט להתמקד בעבודה ובהתנהלות התקינה של עסק.
© ALL RIGHTS RESERVED SMART DIGITAL CARDS 2024
התחברות מהירה למערכת